23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Storcentre skal udvikle deres tilbud

De danske shoppingcentre lider under, at flere og flere danskere forsøger at undgå trængslen og i stedet køber julegaverne online.

En ny rapport fra Nordic Council of Shopping Centers (NCSC), som repræsenterer butikscenterbranchen i Norden, konkluderer, at nettet udgør en væsentlig trussel mod branchen. Det oplyser Børsen.





-Væksten kan gå i stå, og en del centre kan endda miste omsætning. Måske bliver det mere almindeligt med dead malls, hedder det i rapporten.





- Alle køber jo efterhånden på nettet i et eller andet omfang, og hyppigheden stiger. Det vækker bekymring, men vi kan også se, at flere og flere butikskæder begynder at arbejde professionelt med e-handel, siger Per Nyborg, indehaver og adm. direktør i Institut for Center-Planlægning (ICP).





NCSC anbefaler, at aktørerne i branchen udvikler deres tilbud. Det kan for eksempel ske ved at butikkerne integrerer nethandel i deres forretning.



BREAKING
{{ article.headline }}
0.11